Monday, July 20, 2009

Saya sedar saya bukan sapa-sapa... Maafkan saya...


بسم الله الرحمن الرحيم
Salam Perjuangan


Saya sedar saya bukan sapa-sapa.
Saya sedar saya hanya insan hina yang masih bertatih dalam hidup.
Saya sedar saya manusia yang sentiasa buat silap dan khilaf.
Saya sedar saya tak layak lagi bergelar sahabat yang mampu membimbing sahabat lain apatah lagi untuk bergelar si da'ie.
Saya sedar saya tidak bersikap positif dalam semua hal.
Saya sedar saya terlalu keras dalam beberapa hal.
Saya sedar saya tak sensitif lantas melukakan hati sahabat saya.
Saya sedar kata-kata saya banyak mengguris hati orang.
Saya sedar ada yang tidak menyenangi perlakuan saya.
Saya sedar saya tidak punya daya untuk merubah hati manusia.
Saya sedar saya tidak punya daya untuk merubah fikrah manusia.
Saya sedar saya tidak punya daya untuk mencorakkan pandangan sahabat mengikut pandangan saya.
Saya sedar saya tak layak untuk berkata-kata.
Saya sedar saya jahat.

Maka

Izinkan saya memohon maaf atas segala keterlanjuran kata yang mengguris hati sesiapa sama ada secara sedar atau tidak.
Izinkan saya perbetul kesilapan saya kepada kalian.
Juga izinkan saya perbaiki diri saya yang dhaif ini.
:(

Maafkan saya wahai sahabat-sahabat sekalian.
Saya masih belajar untuk bergelar sahabat kepada kalian.
Ketahuilah saya sangat menyayangi kalian. Semuanya kerana Dia.

Ukhuwwah Fillah













0 dah komen wuu~:

 

A.L-'I.Z.Z.A.H Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting