Wednesday, August 26, 2009

Hukum Tarikan - Laws Of Attraction


بسم الله الرحمن الرحيم
Salam Perjuangan





Hukum Tarikan - Laws Of Attraction

Apakah itu hukum tarikan?

Secara ringkasnya
hukum tarikan menyatakan bahawa kita menarik kedalam hidup kita apa yang kita fikirkan.
Apabila kita fikir tentang perkara yang positif, kita menarik perkara positif kedalam hidup kita. Apabila kita fikir tentang perkara yang negatif, kita juga menarik kedalam hidup kita perkara negatif tadi.
Apabila kita berfikir tentang
perkara yang kita ingini, kita menarik perkara tadi kedalam hidup kita, Apabila kita berfikir tentang perkara yang kita takuti , kita juga akan menarik perkara tersebut kedalam hidup kita.

Pendek kata, kita akan menarik kedalam hidup kita apa sahaja yang kita fikirkan samada perkara itu positif atau negatif, samada perkara itu sesuatu yang kita hendak atau takuti.


tidakkah kalian rasa menarik pernyataan ini?
:pandacloud_27:

law of attraction.
yang saya faham adalah bagaimana "you are going to manipulate things around you", so that perkara itu akan berlaku mengikut kehendak awak.

contohnya: awak sakit, dan awak ingin sihat.
hari-hari awak kena bercakap dengan organ awak, awak kena ada kekuatan melawan penyakit itu, dan awak kena berimaginasi bagaimana untuk melawan penyakit itu. (sounds silly kan?)

tetapi, law of attraction ini telah dibuktikan oleh 'biokinesis'.
(teori bagi biokinesis ini ialah, everyone can cure themselves dengan re-arrange DNA dalam badan)
sebab itu awak lihat, sami-sami buddha di India (yang dalam pertapaan), ada yang tidak makan setahun, dan hanya tinggal kulit dan tulang. tetapi masih boleh hidup.

dalam konteks sufism pula, law of attraction ini boleh dimengertikan melalui cerita Asif (seorang abid pada zaman Nabi Sulaiman) yang memindahkan istana Balkis, hanya dengan kadar lintasan di hati, sedangkan Ifrit ketika itu tidak mampu berbuat demikian. sekiranya mengikut teori quantum physic, iaitu kebolehan merentas masa dan ruang, kita dapat lihat dikalangan para sufi ada yang bisa pergi ke mekah dengan kadar sehari semalam.

di dalam hadis, terdapat kisah Israk wal Mikraj, dan melalui kisah ini kita percaya bahawa teori law of attraction dan quantum fizik benar-benar berlaku.

kalau nak faham lagi, boleh tonton movie the secret/ the matrix 1-3.

hal ini boleh dikatakan teknologi ruh/ zikr.
Menarik! Dan saya sangat tertarik. :pandacloud_14:

Ok. Izinkan saya kembali mencari "hukum Tarikan" ini...

Kalian punya bahan untuk berkongsi bersama saya mengenai Law Of Attraction ini? Jangan malu hubungi saya. TQ

dan rupanya ada filem Law Of Attraction..ouh
:pandacloud_32:


:bofu_23: :bofu_48:









3 dah komen wuu~:

attiq said...

ngape icon mata luv ng hdg berdarah yg kt bwh sekali tu??
burok benor.tapi aku terhibur.

pondokbukukita on 5:27 PM said...

Subhanallah.. Baru berbincang dengan seorang sahabat baik mengenai teori ini.. Insyaallah kalau kita baca al-Mathurat setiap hari. Jelas banyak doa-doa yang baik. Dan ini secara langsung menjadikan kita sihat, rajin, berjuang dan semua perkara yang positif. Law of attraction ini macam teori Graviti juga. Kita percaya atau tidak ia tetap akan berlaku. Jadi selalu berdoa dan berfikir yang baik-baik dan positif.. Jazakillah.

Muna 'Izzah Md Isa on 6:55 PM said...

ahah. barat/orientalis melihat law of attraction ni lebih kepada human's will - kehendak manusia. tapi kita org Islam perlu melihat law of attraction sbg occasionalisme atau kehendak tuhan, takdir tuhan.
dan banyak sebenarnya yg menarik ttg hukum tarikan ini, dan ia ada dalam bidang kajian sains. Dan apa pulak Quranic Law Of Attraction?
^_^

banyak lagi ilmu Allah yang saya tak teroka rupanya..

jzakallah abg nuar ats perkongsian..

 

A.L-'I.Z.Z.A.H Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting