Saturday, January 23, 2010

Ini Serius. Saya tak gelak pun


بسم الله الرحمن الرحيم
Salam Perjuangan

Berbunga-bunga hatinya menjengah laman-laman blog sahabat yang penuh terisi titis-titis ilmu. Terasa kerdil pula mendengar hati bicara penuh kerendahan. Alahai siapa sahaja dia itu. Masih bermain galah menjolok cempedak.

Baru sebentar jari-jarinya bermain di papan kekunci, berlatarkan presentation untuk esok hari, dan sekarang mudah sahaja beralih arah mengetuk-ngetuk dashboard. Dashboard blog bukan dashboard kereta.

Ok sejujurnya terlalu banyak satu-satu ilham itu datang, menjadikan semuanya tidak terurus di dalam ini. OTAK. One by One, muna. Penipuan Evolusi, Sains Sosial dan Sains Tulen, Keadilan Sosial (Institut Kajian Dasar), Dilema Melayu, Pemberontakan Abbasiyah, belum masuk lagi buku-buku HAMKA. Perlu lebih banyak belajar perihal pengurusan efektif.

Dalam draf yang sedia ada, separuh bercerita perihal perkaitan solat subuh dan keluar berjihad, separuh bercerita perihal kerangka pandangan alam islam dari kaca mata Syed Naquib Al Attas, separuh lagi bercerita perihal rejuvenasi pendidikan, ada lagi separuh, menyentuh pula soal sosok guru pelatih. Sekarang kalian tentukan, mana kalian mahu tahu dahulu, saya fokuskan yang itu. FOKUS.

Satu lagi. PENGUMUMAN ini amat PENTING. Pada kalian terutamanya adik-adik junior IPTB, kalau ada yang berminat untuk belajar video editing menggunakan Ulead Video Studio, sila jangan malu jangan segan beritahu saya, secara terus pun boleh, kalau malu, mesej cukup. Kita set masa, set tempat, andai kata diizinkan, sebanyak mana yang saya boleh tolong, saya akan cuba. INI SERIUS. Tengok saya tak gelak pun.
perlu apprentice, kata Cipi.














0 dah komen wuu~:

 

A.L-'I.Z.Z.A.H Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting