Sunday, September 12, 2010

Saya alah dengan perempuan.


بسم الله الرحمن الرحيم

Saya alah dengan perempuan. Maksud saya, perempuan.

Saya masih boleh memasak. Walaupun semata air. Tapi saya tak boleh dengan perempuan.
Dulu sekolah saya semua perempuan. Saya jadi alergik. Alergik la macam kau tak boleh makan sambal belacan tapi kau makan lepas tu hidung kau kembang-kembang. Kau marah sambal belacan sambil kata "sialan, aku alergik dengan belacan rupanya" walaupun sebenarnya hidung kau dah memang kembang.

Macam itu lah.

Mata saya jadi gatal-gatal mulut saya jadi herot-herot kalau saya nampak perempuan dengan perempuan mesra lain macam. Kau tahu lain macam macam mana? Harap korang tahu tanpa perlu saya buat perumpamaan. Letih tahu nak fikir.

Kenapa entah saya cakap tentang hal ini? Oh sebab saya terjumpa facebook perempuan. Saya tak tahu. Mungkin saya yang tak normal.

Perempuan ada satu kepelikan. Banyak sebenarnya. Tapi biarlah kita cerita satu saja dulu.

Perempuan suka fikir. Bunyi bagus, bukan? Lihat seperti saya sekarang. Masih berfikir kenapa baju Najib dan Rosmah tak sepadan pada hari raya pertama. Berselisih faham, mungkin.

Ya. Perempuan suka berfikir sesuatu dengan begitu mendalam sehingga kadang kala merosakkan minda. Misalnya, kamu terjumpa di Facebook, seorang kenalan kamu menaip di status, "I'm sick. Lemme outta here". Wah kenapa contoh yang berbahasa Inggeris. Ok. Abaikan. Kalau kau perempuan, pasti akan terus terbayang di minda kau, si polan ni mesti bergaduh dengan bf dia dan sekarang mesti nak bunuh diri. Atau pun, si polan mesti tak dapat duit raya dari ayah, lepas tu bergaduh dengan adik sebab adik dapat banyak duit raya. Atau pun, si polan bergaduh dengan adik saudara sebab dia nak tengok KL Drift tapi adik dia nak tengok Geng Bas Sekolah Raya. Kalau anda perempuan. Eh kenapa bila taip KL Drift saya terbayang katak. Ok. Mungkin sebab kedua-duanya ada persamaan dari segi kegampangan.Abaikan.

Berbalik kepada topik. Kalau kamu perempuan, kamu pasti akan berfikir sebegitu. Fikir sentiasa. Padahal mungkin si polan itu sememangnya sakit, dan dia mahu keluar dari tempat yang dia berada sekarang. Kenapa susah-susah mahu fikir bukan-bukan? Penat tahu fikir macam-macam. Oh. Begitu rupanya perempuan. Sebab itu nama dia perempuan.

Saya masih alah dengan perempuan. Walaupun saya perempuan. Alah saya menjadi-jadi sekarang lagi-lagi dengan yang pakai kosmetik. Al Fatihah untuk jutawan kosmetik. Makcik-makcik yang beli kosmetik beliau dan masih tak bayar baik lakukan dengan segera. Try la kawtim-kawtim dengan bisnes partner dia.

Gila arr saya ingat dalam drama melayu saja ada bunuh-bunuh. Eh. Naifnya saya. Oh. Lupa. Saya kan perempuan. 



 



3 dah komen wuu~:

sufiyyah zulkifli on 9:12 AM said...

*it's comlicated*

sufiyyah zulkifli on 9:13 AM said...

*p.

Muna 'Izzah Md Isa on 11:28 PM said...

does it refer to me?
haha.

 

A.L-'I.Z.Z.A.H Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting