Saturday, September 11, 2010

Versi Raya


بسم الله الرحمن الرحيم
 Salam Perjuangan


Fuh. Memang kenyang. Balang kacang ditutup rapat. Bimbang lemau. 
Dia mengerling jam di tangan. Pukul 2 dah, getus hatinya.
Mulutnya masih mengunyah sisa-sisa kacang di mulut.
Dia mengerling lagi jam di tangan. 2.05.
Dia bingkas bangun. Terus ke tandas. 

Dia berkumur. Niat ambil wudhu'.
Tangannya mencapai berus gigi dan ubat gigi yang terletak di atas sink.

"Eh. Makruh gosok gigi siang-siang"

Dia meletakkan semula berus gigi dan ubat gigi di tempat asal.
Dia membasuh muka.Membasuh tangan sehingga ke siku. Membasahkan rambut.

Sebentar kemudian...

Ape jadah yang sedang berlaku??
Dah habis puasa, mangkuk. Dah 1 syawal dah.

Dia menepuk dahi.

Betul-betul mangkuk. 


....

nenek aku kata jangan makan kfc ngan mcd banyak2. nanti otak benak.

contoh mcm abang aku.


kah kah kah

.....

najib pakai baju hijau. rosmah pakai ungu. kenapa tak matching?
tak payah tanya.
bodoh macam Terry Jones

......

entah apa faedah entry kali ni pon aku tak tahu.


 

4 dah komen wuu~:

Amin Don Diego De La Vega on 1:35 PM said...

abg yg mane 1 2??

Ana Murrabi on 2:47 PM said...

akak faham.. Sampai sekrg adik2 akak kata dorg puasa..

" ehh.. pose la. Mane leh makan.."

hehe.. xper dik.. akak faham..haha

sufiyyah zulkifli on 7:35 AM said...

he... k.muna~

tanda rindu ramadhan la tu..

xpe2

teruskan yg 6 pulak

^.^

Muna 'Izzah Md Isa on 10:55 PM said...

amin : patut ada kata ganda dekat perkataan abang tu. lupa taip. tak pe jangan rebut-rebut dengan jamal. dua-dua benak. haha

kak fyruz : haha. same goes on me la. tapi awal pagi raya je salunye. LOL. dpt ke x ye jmpa ramdhan taun dpn. tsk.

sufi : hehe. insya Allah. nk pulun gak yang 6 tuh ^^

 

A.L-'I.Z.Z.A.H Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting