Tuesday, November 02, 2010

Tolonglah sekali fikir untuk umat!


بسم الله الرحمن الرحيم 
Salam Perjuangan

Serius dulu saya tak kisah bila minyak naik harga sampai RM 2.70 seliter.
Mahal.
Tapi setakat naik motor tu berapa sangat je.
Fikir di benak.

Tapi sekarang.
Bila kerajaan yang adil umum harga minyak naik lagi,
temperature terus naik.
Nasib baik Najib kena cacar.
Temperature turun. Kesian juga.
Tapi bila tengok zaujah nya.
Temperature naik balik.
Hish. Rimas.Rimas.

Seminggu dua ni lepas pembentangan Bajet 2011,
kat mana-mana asyik sembang hal-hal kerajaan.
Rasa matang pulak. haha.
Tadi berhenti isi minyak di Lunas sebelum ke Hospital Kulim pon,
sempat lagi mengata Pemangku PM terbaru.
Hish. Rimas. Rimas.

Semakin hari semakin celaru.
Hari ni dia umum nak naikkan Menara Warisan yang bajet lebih 10 billion tu,
siap dalam Bajet Negara lagi.
Haih.
Esok dia lancar Transformasi Ekonomi. ETP.
Pesatkan industri hiburan. Hub Hiburan.
Haih.
Belum kecoh 'zaujah' nya punya Islamic Fashion Festival.
Haih.
Esok pulak dia bagi sampai RM 393 juta buat 14 projek mega kat Galas.
Sebelum ni entah dia pernah tau ke tak wujud tempat nama Galas dan Batu Sapi.
Haih.
Dalam meeting habis semua dia kata kita bawak nama Islam,
mulut tak lekang sembang agama-agama.
Macam betul gebang nya.
Bukak sirah Nabi, kisah sahabat. Wah nampak hebat sudah.

Kami dah penat la dengan semua ini.
Penat, tahu?

Cuba buat sesuatu yang boleh bawa rakyat menuju modal insan.
Buat sesuatu yang adil. Kau untung, kami untung.
Bukan untung harta yang kami mahukan sangat.
Cukup la layan kami dengan adil.
Saya tak nak anak generasi saya akan datang hidup dalam dunia macam ni.
Nampak mewah. Nampak kaya. Nampak hebat.
Tapi minda? 
ZERO.
Yang ada apa - hiburan, hiburan, hiburan.

Kalau dah itu yang mahu dibangunkan sangat. 
Kalau dah itu yang mahu dibanggakan sangat.
Ke mana hala tuju kami?
Sudahlah masalah generasi sekarang tak kan habis.
Apa ingat dengan buka sekolah harapan boleh selesai masalah?
Apa ingat dengan buat Festival Fesyen Islamik boleh diiktiraf sebagai negara Islam?
Tolonglah sekali fikir untuk umat.

Sekarang tiap-tiap hari saya hidup dalam kerisauan.
Apa la nasib anak-anak generasi akan datang.
Saya tak tahulah apa ada dalam fikiran kamu.
Lepas satu, satu.
Bak kata Ustaz Hasrizal - Melengkapkan syarat sebuah keruntuhan!

Saya tak nak Malaysia lingkup.
Tolonglah sekali fikir untuk umat.
Tolong...

"Ya ALLAH, selamatkanlah negara kami, Ya ALLAH"











5 dah komen wuu~:

Mujahid At-Tufail ibn Amr ad-Dawsi on 11:44 PM said...

betol nabi kata dah dulu, akan datang suatu masa nanti umat Islam akan pegang Islam tu mcm pegang bara api.. moga dijauhkan daripada fitnah dunia..allahuakbar..

SITI NORATTIQAH HJ AZMAN on 7:07 AM said...

fuhh.


bagi petunjuk kpd pemimpin-pemimpin kami Ya Allah.

"Ya ALLAH, selamatkanlah negara kami, Ya ALLAH"

Anonymous said...

penuh emosi..
fuhh..

Muna 'Izzah Md Isa on 11:06 PM said...

harus emosi bila manusia bergelar pemimpin punya pemikiran terlalu dangkal.


haha. nama pun wanita..

nursham on 10:35 AM said...

rakyat harus mengubah semua parti politik yg ada di Malaysia..

 

A.L-'I.Z.Z.A.H Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
and web hosting